Satu Destinasi

Di mana kakiku melangkah, satu destinasi yang belum pasti..

Glitter Words
RENUNGAN
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
Sabda Rasullah SAW
"Sesesiapa yang mahukan kecemerlangan dunia hendaklah dengan ilmu, sesiapa yang mahukan kecemerlangan akhirat hendaklah dengan ilmu. Sesiapa yang inginkan kedua-duanya hendaklah juga dengan ilmu".
Kehidupan Berkualiti
Firman Allah SWT
" Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepada mu akan pahala dan kebahagiaan akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagian mu (keperluan dan bekalan mu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepada mu (dengan pemberian nikmat-nikmatNya yang melimpah-limpah); janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang membuat kerosakan".
(al-Qasas:77)

Sabtu 4 April 2009, J/Kuasa Surau An Nadwah telah menganjurkan majlis gotong royong bagi menyiapkan kerja-kerja pembesaran surau. Guru-guru dan kakitangan Islam SMKRD ramai yang hadir. Teman rasa berbangga walaupun ini bukanlah tugas rasmi, guru-guru dan kakitangan SMKRD telah menunjukkan satu sikap terpuji kerana dapat mengetepikan urusan-urusan peribadi mereka.

Gambar-gambar sekitar gotong royong




Bagi tujuan membesarkan surau ini kos pembinaannya dibiayai sepenuhnya melalui sumbangan ikhlas dari penderma-penderma perseorangan, ahli kariah surau dan masjid dan terbaru kutipan semasa MTQ sekolah-sekolah daerah Sibu. Alhamdulillah sumbangan yang diterima oleh Surau An Nadwah amat menggalakkan.

Semoga bila siapnya projek pembesaran surau ini nanti pelbagai aktiviti keagamaan dapat dijalankan dengan lebih selesa. InsyaAllah.