Satu Destinasi

Di mana kakiku melangkah, satu destinasi yang belum pasti..

Glitter Words
RENUNGAN
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
Sabda Rasullah SAW
"Sesesiapa yang mahukan kecemerlangan dunia hendaklah dengan ilmu, sesiapa yang mahukan kecemerlangan akhirat hendaklah dengan ilmu. Sesiapa yang inginkan kedua-duanya hendaklah juga dengan ilmu".
Kehidupan Berkualiti
Firman Allah SWT
" Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepada mu akan pahala dan kebahagiaan akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagian mu (keperluan dan bekalan mu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepada mu (dengan pemberian nikmat-nikmatNya yang melimpah-limpah); janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang membuat kerosakan".
(al-Qasas:77)

Kg Dato' merupakan perkampungan Melayu terawal di bandar Sibu yang bakal pupus seperti mana Kg Nyabor dan kg Pulo yang kini cuma tinggal sebagai nama jalan. Kg Pulo merupakan kampung kelahiran pejuang sarawak Rosli Dhoby.

Kg Dato' terletak di kawasan DUN Nangka. Datuk Awg Bemee merupakan ADUN bagi kawasan Nangka.


Pemandangan Kg Dato' yang dirakam dari Dataran Bandar Sibu


Pemandangan Kg Dato' yang mengadap Sg Rajang

Rumah-rumah yang masih wujud setelah sebahagian daripada Kg Dato' dimajukan menjadi pusat komersial.

Kelihatan bangunan Hotel Paramount dan rumah kedai bersebelahan dengan rumah-rumah yang terdapat di Kg Dato'.

Teman difahamkan pelan pembangunan bandar Sibu meliputi kawasan tebingan Batang Rajang di sepanjang Jalan Kg Dato' hingga ke Kg Nangka. Di mana kawasan tersebut akan dimajukan sebagai pusat komersial baru bandar Sibu.

1 komen:

Unknown said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085321606847 TRIMAH KASIH

Post a Comment